Ga terug

Commerciële contracten

Als ondernemer sluit u regelmatig contracten, tekent offertes en maakt afspraken. Meestal gaat dat goed, want afspraak is immers afspraak. Maar de praktijk is weerbarstig. Daarom is het van groot belang om afspraken deskundig vast te laten leggen.

Wij weten wat er in de praktijk fout kan gaan en overzien de juridische consequenties van afspraken als geen ander. Een deel van de problemen kan al worden voorkomen door het juiste gebruik van goed opgestelde algemene voorwaarden.

Bij het aangaan van overeenkomsten gaat het ons vooral ook om de context, ofwel de kaders, waarbinnen deze worden wordt gesloten. Daarom verdiepen we ons zeer goed in de materie en de betrokken partijen. We wegen, wegen af en vragen door naar de achtergronden en voorwaarden. En schatten de risico’s en gevolgen in zonder daarbij de kansen uit het oog te verliezen. Een deal is immers veel meer dan sec een deal. We bieden juridische topkwaliteit en hebben tegelijkertijd oog voor het commerciële belang van onze cliënt en de wensen van de beide contractspartijen.

Ook zijn we sterk in het sluiten van contracten met een internationaal karakter tussen landen die van elkaar verschillen op het gebied van regels, wetten en culturen. We kunnen vanuit ons netwerk internationale contracten laten toetsen door lokale topjuristen die alles in het juiste (wettelijke) kader kunnen plaatsen.

Onze dienstverlening:

opstellen van inkoop- en verkoopovereenkomsten – leveringsovereenkomsten (afroep-, raam-, preferred supplier en sourcingcontracten) – distributie-, agentuur- en franchiseovereenkomsten – licentieovereenkomst – operational/ financial leaseovereenkomst – Service Level Agreement (SLA) – samenwerkingsovereenkomsten – participatieovereenkomst – vof-overeenkomst –maatschapsovereenkomst – geheimhoudingsovereenkomst (NDA) – optieovereenkomst – algemene voorwaarden (B2B en B2C) – overeenkomsten van opdracht (independent contractor agreements, consultancy agreements) – Memorandum of Understanding, Letters of Intent, Term Sheets.